MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Vacker höstdag 30 september, 2012

Filed under: Agility,Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 13:28

image

Yippie och jag är på klubben och tränar lite agility. Vi var så himla träningssugna tidigare! Det är vackert väder, med lite sol och lite höstliga vindar. Perfekt agilityväder! Vi har precis jobbat igenom en kortslutning som dök upp i slalom. Helt plötsligt började Yippie runda första pinnen i vänsterslalom och alltså gå in från fel håll. Det blev som sagt nog lite kortslutning tror jag, det har inte hänt sedan de första inlärningstillfällena med bara en port. Men nu tror jag vi har lyckats lösa det. Var egentligen inte så svårt, lösningen var bättre planering, jobba från enklare ingångar till svårare och bättre fokus från mig. Slalom är himla roligt och komplicerat att träna!

 

Lämna en kommentar