MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Agility 17 sep 22 september, 2012

Filed under: Agility,Hund — Madeleine Häggkvist @ 00:07

I måndags tränade vi agility. Åkte ut med Stina och Koff som skulle på kurs. Agility är så roligt! 😀

 

Kunde provocera fram att Yippie gick in i andra porten i slalom när vi gjorde en kl 2 ingång ungefär en 8 pinnar bort. Det ska vi träna mer på. En gång gjorde vi en kl 6 ingång på lååångt avstånd och då lyckades jag hetsa henne så pass mycket att hon inte bromsade in tillräckligt och missade ingången. När vi gjorde om gjorde hon helt rätt!

 

Vi tränade också gungan några få gånger, med pipbollen liggandes i slutet och någon gång med targeten. Gick väldigt bra, så här ska vi fortsätta.

 

I slutet körde vi en hoppklass bana. Trots att jag höll på och krånglade med en leksak som inte ville stanna i fickan (jag tappade den till sist) så nollade vi. Dock blev vi diskade någon gång tror jag. Jag fick även chansen att köra med Koff och Stina körde med Yippie. Det var väldigt roligt och jag tror faktiskt vi nollade vi också. Men det är helt klart lättast att köra Yippie för mig 😉 Stina tycker såklart det är lättast att köra Koff. Jag har svårt med Koff för jag inte hinner med honom, samma problem har Stina med Yippie. Yippie behöver man inte följa med lika mycket som Koff, hon är väldigt självständig och söker sig ut lätt vilket gör att svängarna lätt blir stora men man kan samtidigt skicka henne mot något och sedan hinna placera sig på ett annat ställe. Så när jag kör med Koff, som jag måste följa med mycket mer, hinner jag inte placera mig i förväg som jag är van vid. När Stina kör med Yippie och gör fel så skäller Yippie till ett skall xD Hon har ALDRIG skällt med mig på en agilitybana (trots alla fel jag gör) men nu har det hänt flera gånger med Stina! Haha hon har väl högre krav på Stina än på sin vimsiga matte 😉

 

Lämna en kommentar