MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Nosduttar 9 november, 2011

Filed under: Agility,Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 21:29

image

Paus mellan träningspassen.

Igår hade jag och Yippie ett underbart pass med nosduttar. Hon är så duktig! Hon står med bakbenen på den röda soffan och duttar på ett genomskinligt platslock (hittade det igår och det är perfekt till nosduttarträning!). Hennes duttar skulle kunna bli ännu fler innan hon börjar testa andra beteenden, det är tex väldigt lätt för henne att ta till tassar när locket ligger på golvet, men jag bestämde mig tidigare för att gå vidare ändå. Jag är lite av en perfektionist ibland och petat alldeles för mycket i detaljer, vilket resulterar i att vi aldrig blir klara med något. Men det jobbar vi på!

 

Lämna en kommentar