MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Cyklat 13 september, 2012

Filed under: Hund — Madeleine Häggkvist @ 13:03

Det var ett bra tag sedan Yippie och jag cykeltränade. Innan hon skadade tassen var hon ganska fin i kroppen. Sedan tappade hon såklart en del med 6 veckor i enbart koppel och med kortare rundor. Nu har hon ju fått röra på sig normalt ett tag, så hon är inte lika otränad längre. Samma dag som jag och Lisa var iväg på en snabb agilityträning med hundarna så bestämde jag mig för att cykla lite med Yippie. Vi hann ju inte träna så länge därför tänkte jag att hon kunde få lite mer motion. Vi cyklade samma runda då som vi cyklade igår, 5,32 km. Intervaller och lite backigt, igår tog det 30:01 min med en medelhastighet på 05:38 min/km (inkl nervarvning).

:.

Yippie tycker det är så kul när vi cyklar. Hon är himla duktig också. Jag har henne lös, för det mesta får hon springa omkring fritt men om vi möter någon så kallar jag in henne och så springer hon bredvid mig. Hon har också lärt sig att byta sida på kommando. Jag vet inte hur jag har lärt henne det egentligen, men hon började kunna det när vi cyklade och nu kan hon det även när vi går.

:.

I förrgår tänkte jag också cykla den rundan. Det såg lite svart ut på himlen så jag tog på mig regnjacka. Redan efter någon kilometer börjar det komma lite få droppar. Eftersom vi cyklade jämte ån såg jag det (så lite regnade det alltså då), och därför stannade jag, efter lite övervägande, och la mobilen i en bajspåse. Efter bara någon kilometer till så öppnade sig himlen över oss. Det kändes som om någon helt plötsligt började kasta hinkar med vatten över oss! Jag såg knappt någonting, det blåste så det regnade från alla håll och kanter och jag blev genomblöt direkt! Därför tog vi snabbaste vägen hem, det blev bara 3,9 km. När vi kom hem rann det vatten om oss, och jag kunde krama ur vatten ur byxorna. Men både regnjackan och bajspåsen med mobilen var helt vattentäta som tur var!

 

Kommentera

