MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Around 120906 9 september, 2012

Filed under: Filmer,Hund,Lydnad,Trix — Madeleine Häggkvist @ 14:25

Nu har vi tränat ”around” igen några gånger. Fokuset har varit att få upp farten och intensiteten mer, precis som jag fick som tips i mitt förra inlägg där jag visade våra första ”around”. Risken är att detta aldrig kommer att utveckla sig till något mer än just springandet runt en stolpe då det är så roligt att träna bara på det 😉 Precis som Yippies ”spring rakt ut mot ingenting”. Visserligen har vi fått mycket användning för springandet mot ingenstans i alla möjliga hundsporter (bla sök!), så helt oanvänt har det ju inte varit 🙂

:.

Yippie är lite trött efter en promenad och ett tidigare pass med ”around” med bara en kort paus mellan. Hon tappar lite intensitet tycker jag. Hon springer inte alls lika snabbt ut som hon gör tillbaka, men jag har ju bara belönat på tillbaka-vägen (förutom en gång). Jag funderar på om jag ska belöna på ut-vägen också…

:.

 

Kommentera

