MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Husvakt = agility 1 september, 2012

Filed under: Agility,Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 21:25

Jag och Veronica (Lisa var också med de första dagarna) var hus-, hund- och fårvakter åt familjen Klickerklok andra veckan i augusti. Självklart passade vi på att utnyttja agility- och vallningsmöjligheterna! Massor av träningar varje dag, och vi hade superkul! Här kommer lite bilder från agilityplanen:

:.

For The Win Kirk ”Best” & Somollis Yippie-Ki-Yay ”Yippie”

:.

Både Best och Yippie var tvungna att träna lite på Fannys däck. De är nog mest vana vid vita. Gick superbra!

:.

Yippie har flera gånger nu hoppat över första porten i slalom, så vi tränade lite slalom.

:.

Hahah Yippies min xD

:.

Vi var superduktiga och byggde upp banor varje dag. Det gick bra för oss båda. Mitt problem är att jag inte vet hur mycket Yippie kan, alltså hur mycket jag kan lita på henne. Vi har inte kört tillräckligt mycket agility för att veta exakt var vi har varandra. I kombinationer går det bra, men när det gäller hela banor är det flera olika kombinationer som ska klaffa i rad. Dessutom så verkar jag ha grava, återkommande problem med att ta i. Blir så grymt besviken på mig själv, varför kutar jag inte?!

 

Kommentera

