MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Foodtime 15 juni, 2012

Filed under: Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 08:30

Jag lånade mammas digitalkamera och fotade medans jag gav hundarna mat. Så här går det till i vårat hem:

:.

Här har jag förberett med två förväntansfulla hundar som väntar snällt på att jag ska bli klar.

:.

Ingridienser: tinad Vom og Hundemat från kylen, sked, digital våg, Gizmos mediciner, skålar.

:.

Mät upp rätt mängd till varje hund, ungefär 2% av kroppsvikten, på vågen.

:.

Finfördela i små delar.

:.

Fördiska skeden innan du stoppar in den i diskmaskinen.

:.

Ta ut ny korv för tining till nästa måltid.

:.

Ropa på hundarna att de kan sätta sig till bords.

:.

Säg varsågod ganska fort, så inte det blir översvämning på golvet av saliv.

:.

Anledningen till varför maten måste finfördelas (om ni nu misströstade mitt expertutlåtande).

:.

 

One Response to “Foodtime”


Kommentera

