MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Gizmos nya frilla 14 juni, 2012

Filed under: Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 20:06

28 april bestämde jag mig för att raka Gizmo! Det är egentligen inte så drastiskt som det låter, då jag har gjort det förut. Egentligen ska man rycka strävhåriga vorsteh. Men när Gizmo fick eksem för några år sedan, funderade vi på om det kanske kunde bli värre av att vi ryckte honom. Därför började vi raka och klippa istället. Pälskvalitén har inte ändras alls. Gizmo har väldigt bra kvalité på sin päls, och han får mycket! Vissa vorsteherar har bara lite moppefjun. Det växer ut som vanligt, färgen ändras ingenting och Gizmo är glad och nöjd. Det blir svalare för honom, han torkar fortare och får inte lika mycket fästingar. Sedan ser han ju mer välvårdad ut också!

:.

Före:

:.

Efter:

:.

Jag klippte även runt öronen, badade honom och klippte klorna! Så då hade jag ingen ork över till att ta pälsen i ansiktet utan det tog jag någon dag senare istället.

 

3 Responses to “Gizmos nya frilla”

  1. lapphunden Says:

    Vad stor snopp Gizmo har :O


Kommentera

