MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Gizmo ylar 10 juni, 2012

Filed under: Filmer,Hund — Madeleine Häggkvist @ 01:35

En trött Gizmo ylar till hemglassbilen. Han är då för söt!

Jag hann inte med att filma tidigare på dagen när han ylade åt den när den körde förbi på gatan, så mamma och jag hittade ett youtbeklipp med melodislingan (”nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng”) och en annan hund som ylade till det så vi fick denna lilla egenhet Gizmo har på film. Det blev ju ännu roligare eftersom han låg och sov och inte ens lyfte på huvudet för att yla! Det är någon speciell ton han reagerar på, när han är mer pigg så lyssnar han uppmärksamt på melodin och när det kommer till ett visst stycke lägger han huvudet på sne för att sedan börja yla. Yippie ylade inte med, men hon tyckte det var bra konstigt – både med melodin och Gizmos sång.

 

5 Responses to “Gizmo ylar”

  1. lapphunden Says:

    Söt-Gizmo! Vad mycket päls han har på näsan…

  2. lotta Says:

    Hejsan!
    Jag heter Lotta och ska börja på etologi och djurskydd nu till hösten (om allt går enligt planerna). Försöker förbereda mig både fysiskt och mentalt för flytt och plugg. Jag undrar hur du uppfattade skolgången, vad som var bäst respektive jobbigast? Om du har några värdefulla tips samt vad du ”ville komma” med hjälp av utbildningen? Vad var din plan när du började, om du hade någon? Samt vad du planerar att göra nu efter examen.

    Jag uppskattar jättegärna om du har lust att svara. Är roligt att få tips, hjälp och råd från olika håll. Men det är ingen brådska!

    Lycka till! 🙂

  3. […] Gizmo ylar, 10 juni 2012 – En TRÖTT Gizmo ylar till glassbilen, haha Share this:FacebookTwitterGillaGillaBe the first to like this.   Kommentera […]


Kommentera

