MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Bathtime 15 april, 2012

Filed under: Foto,Hund,Liten blir stor — Madeleine Häggkvist @ 15:30

image

Yippie blev stoppad direkt i badet när vi kom hem till Köping. Det behövdes! Hon hade inte samma vita färg på tassarna som i kragen innan…

Dessutom har Yippie löpt för andra gången. Hon började 24 mars, när jag var i Kenya. Ungefär på tionde dagen av löpet, runt den 3 april, så vek hon undan svansen för Koff – höglöp. Det var nog bara en eller två dagar som hon var i höglöp, för sedan började hon fly och/eller säga ifrån när hanhundar blev påträngande. Yippie blir så rädd när hanhundarna är oartiga och bara kastar sig på henne, jag trodde nästan att hon inte skulle våga ställa upp sig men det gjorde hon för Koff!

Nu är löpet över, hon har inte haft trosa på sig på länge. Liiite blödde hon efter jag slutade ha trosa på så hon hade fått lite blod på svansen (Yippie har ju en lågt ansatt svans som ”samlar upp” blodet, praktiskt) så hon behövde bada pga det med. Jag väntade med att bada henne tills löpet var klart för att kunna tvätta bort lukten av det så vi kan åka och träna på Köpings Hundungdom (tror inte de tillåter löptikar på planen. Jag har all förståelse för hur jobbiga hanhundar kan bli, been there done that, men nu får man ju tävla med löptik. Dumt att första gången hanhunden utsätts för löptiksdoft på planen är på en tävling… Vore det inte bättre att ha tränat med den störningen från början?).

 

Kommentera

