MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Slalom 13 april, 2012

Filed under: Agility,Filmer,Hund — Madeleine Häggkvist @ 15:10

Sedan jag kom tillbaka från Kenya har jag och Yippie tränat slalom. Det har gått riktigt bra och nu kan Yippie springa genom 4 raka pinnar! Vi har tränat enligt Susan Garrets 2×2 metod. Det har fungerat jättebra och framförallt har det varit roligt och beroendeframkallande att träna.

:.

Här kommer en mobilfilm från några dagar sedan, första gången jag satte portarna helt rakt. Vi har redan kommit längre; hon är mycket säkrare, därför har farten ökat. Jag kan göra bakombyte och skicka från alla vinklar. Vi fortsätter öva på framförbyte. Det allra svåraste är när jag sticker iväg framåt från henne, det är tom svårare än när jag backar bakåt åt motsatta håll som hon springer i slalom (tycker Yippie alltså, jag har extremt svårt med att lyckas med mina mekaniska färdigheter och kasta leksaken åt rätt hål och i tid, så hon inte hinner vända sig om, när jag gör så!) Vi har tom hunnit med att testa det på ett riktigt 4-pinnars slalom på Tomtens BHK, med ett hinder framför. Gick väldigt bra! Min lilla guldhund!

:.

 

Kommentera

