MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Resa 13 februari, 2012

Filed under: Foto,Hund,Kenya 2012,Skolan — Madeleine Häggkvist @ 19:49

image

Jag klipper klorna på Yippie i ett försök att skjuta på att packa det sista i en redan knökfull resväska. Jag packar nämligen för två resor; en hem till vintriga Köping och en från Köping till somriga Kenya. Som ni hör själva blir det stora konflikter i vilka saker jag måste packa med, vill ju varken packa för mycket eller för lite…

”KENYA?!” tänker säkert flera av er nu. Jag har nog inte nämnt det i bloggen tidigare. Jag pluggar ju sista året på Etologi och djurskyddsprogrammet på SLU. Just nu läser jag kursen Bevarandebiologi och i den ingår en resa till Kenya, Afrika! Jag ska vara borta i 5 veckor (nu förstår ni kanske hur mycket saker som måste med!), 21 februari till 28 mars. Det kommer bli så häftigt! Detta är en dröm som kommer gå i uppfyllelse för mig!

Det som kommer bli extra roligt är att vi kommer att få se mer saker än vad vanliga turister kommer att få se, vi kommer vara ”bakom kulisserna”. Jag kommer även stanna ca 1 vecka längre än vad kursen är för att hjälpa till på ett forskningsprojekt.

På min födelsedag kommer jag vakna upp i Masai Mara (har du någon gång sett lejon på tv är det högst troligt filmade där).

Kenya belive it?

 

One Response to “Resa”

  1. desiree Says:

    Nu har lilla tösen nyklippta klor. Pappa gjorde som han gör på Gizmo. Ut i dagsljus på trappen och belöning efter varje tass. Gick kanonbra!


Kommentera

