MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Solig prommis 12 februari, 2012

Filed under: Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 14:48

image

Idag skiner solen från en klarblå himmel. Det är ljust ute väldigt länge nu, det är nollgradigt och i natt snöade det ett tunt, kosmetiskt lager av pudersnö så det finns ingen brun snö i sikte. Här och där kommer gräset fram ur snön och fåglarna kvittrar glatt. Riktigt vårväder! Jag tycker inte jag blir så väldigt påverkad av vädret annars, men idag känns nästan allt mycket lättare och gladare. Jag älskar våren! Idag går Jill Johnsons version av ”Vilken härlig dag” på repeat hemma hos mig. Jag förknippar den låten med just sådana här dagar, när allt ser ut som i Pripps Blå reklamen 😉

Yippie var väldigt lugn på vår långa solskenspromenad idag, hon travade mer än vad hon galopperade och höll sig väldigt nära mig. Det var skönt att slippa behöva reagera så snabbt som jag annars måste när hon kutar omkring i full kareta. Men det är mycket roligare att gå med en hund som springer allt vad hon kan bara för att det är så roligt att springa, livsglädjen smittar av sig. Men idag njöt nog Yippie också av att bara strosa runt i solen 🙂

 

2 Responses to “Solig prommis”

  1. Stina Says:

    Söt-Yipps! Jag och Koff kommer sakna henne 😦


Kommentera

