MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Skåneresa 25 oktober, 2011

Filed under: Allmänt,Foto — Madeleine Häggkvist @ 09:32

image

image

image

image

Just nu sitter jag i ett av husen på Ängavallen i Skåne. Ni vet, dom som har högre krav än KRAV. Det är verkligen en vacker gård, det lilla jag har sett hittils. Vi har precis kommit hit och att mötas av värme, tända ljus och fika gör ju oss inte mindre positiva. Det ska bli roligt att se djurhållningen, jag har höga förväntningar.

Jag är på studiebesök med bästa klassen ända ner i Skåne. Vi ska vara här en vecka. Yippie är hemma med snälla Veronica. Så här långt ner har jag aldrig varit i Sverige. Mitt första intryck är att det är väldigt platt och blåser en del.

Igår var vi på KC Ranch. Där har de kor på ranchdrift, de får alltså gå ute året runt. Det kändes som Lejonkungen – the swedish version när vi var vid vattenhålet.

Jag suger åt mig och drömmer mina egna bondgårdsdrömmar.

 

Kommentera

