MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Yippies 1a gång på får 17 september, 2011

Filed under: Foto,Hund,Vallning — Madeleine Häggkvist @ 07:21

Yippie fick träffa får första gången när hon var 9 månader gammal, 2011-03-05. Vi fick både låna får och hjälp av Thomas, tack så hemskt mycket! Yippie började lite svagt, då det var första gången hon var i ett ridhus och plåtdörren skramlade så förskräckligt att min lilla spökåldershund reagerade lite på det. Sedan såg hon fåren som hon vid första anblicken ylskällde åt! xD

:.

Men så fort de började röra sig blev hon väldigt intresserad. Ganska snart började hon använda eye. Ibland när det gick fort eller när något får utmanade henne lite åkte svansen upp men hon vallade mer än att bara jaga! Hon blev inte riktigt tänd eftersom det var ganska enkelt att bryta henne fortfarande.

:.

Vi kunde börja träna henne lite att komma upp kl 12 och att driva lite. Jag blev helt kär i vallning, det har blivit min drog! Jag trodde det skulle vara kul, men inte så här beroendeframkallande så fort!

:.

:.

:.

 

One Response to “Yippies 1a gång på får”

  1. alexhundar Says:

    Nu bloggas det ju så mycket att man inte hinner med 😛 Kul att du gillar vallning!!!


Kommentera

