MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Mot Sheerwoodskogen! 13 februari, 2011

Filed under: Allmänt — Madeleine Häggkvist @ 16:45

Tittar på Disneys Robin Hood just nu och jag var bara tvungen att blogga lite om den. Varenda replik är ju en fullkomlig fullträff! Och då ska vi inte tala om de som gör rösterna! Så bra film! 😀

”Stjäla? Det är ett fult ord. Vi bara…lånar lite från de som har råd.”

”Förlåt mig ett elakt hånskratt; mwohahaha! Makt!”

”Tungan slant, den är ju kluven.”

”Ormar går inte dom hasar, sådeså.”

”Åååh, mamma!!! Min tumme är smutsig.”

”Hepphepphepp! Spar predikan, prelle. Det är inte söndag än.”

”-Dumdum flytta fram hjärnan, du går två timmar efter.
-Eeeh, betyder det att man ska lägga till eller dra ifrån?”

”Va’ inte orolig Sheriffen, hon är säkrad gamla Bettan.”

”Det är Robin Hood jag vill ha!”

”Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!”

 

Kommentera

