MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Snömorr 13 december, 2010

Filed under: Uncategorized — Madeleine Häggkvist @ 12:00

Fler foton! 😀

:.

Den 26 november hade det kommit bra mycket mer snö, ungefär 3 dm (svårt att mäta eftersom det blåser så pass mycket här att det på vissa ställen bildas drivor med riktigt djup snö och på andra ställen blåser den bort helt).

:.

Varje vändning, rävstuds och tvärbromsning ackompaneras med ett morr! På alla bilder hon har öronen framåt när hon springer/studsar morrar hon xD Min söta lilla älskade kamp-collie!

:.

Fotona är, som skrivet, från 2010-11-26. Yippie är 7 månader + 1 dag.

:.

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

5 Responses to “Snömorr”

  1. alexhundar Says:

    Fin syster! Hon ser lite ”spetig” ut fortfarande (som Lass) Såg du bilderna på Majken? tycker hon ser grövre ut men det kanske bara är fråga om pälsmängd? Snygga e dem iaf!

    • Tack! 😀

      Jaa jag tycker fortfarande hon är väldigt tanig och långbent. Hon kan nog se större ut på bilderna än i verkligheten men det är för att jag halvt ligger ned när jag fotar 😉 Jag tyckte också Majken såg grövre ut, men som du skriver så verkar hon ju ha mycket mer päls också.

      Mätte Yippie igår och då var hon ca 52,5 cm hög och ca 55 cm lång. Vet inte riktigt om det stämmer men ungefär iaf 🙂 Du måste lägga ut alla vikter och mått på din blogg på kullsyskonen!

  2. haha härregud vilket snömonster! Jag och Baccus ser framemot att snöbusa med er! ;D<3

  3. Åhza Says:

    De är verkligen lika i uppsynen! Fast Majken är som sagt lite mer bonnjänta, Yippie ser lite slanigare ut. Dom verkar hålla på med samma bus i snön i alla fall! 🙂


Kommentera

