MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Lie Down 24 november, 2010

Filed under: Foto,Hund,Miljöträning,Vallning,Yippies tunga — Madeleine Häggkvist @ 06:19

:.

Måste bara berätta om hur duktig Yippie var här om dagen. Vi gick på en cykelbana och jag hade precis släppt lös Yippie så hon var väldigt sprallig. Jag gick på vänster sida om cykelbanan och Yippie sprang precis över till högra sidan och var mer än 30 meter från mig. Plötsligt hör jag en cykel komma i hög fart och självklart siktar den in sig på att köra mellan mig och Yippie. Om jag kallade in henne skulle hon def. bli påkörd och jag hann bli rädd, så där så att det knöt sig lite i magen. Därför sa jag åt henne (japp, jag skrek inte utan jag sa!) ”Lie Down”. Hon reagerade direkt på mitt första kommando trots att hon sprang bort från mig med nosen i marken när kommandot kom. Trots det så sa jag det igen ganska direkt och då hade hon redan hunnit lägga sig ned (hon är supersnabb!) och då reagerade hon med att sänka huvudet mot marken också! Vid det här laget så var cyklisten, som kom i riktigt hög fart, mellan mig och Yippie. Hon låg jättefint tills cyklisten försvunnit.

:.

BÄSTA YIPPIE-KI-YAY!!!!! ❤

:.

Vi får hoppas att det fungerar i fårhagen också 😉 Hon har tendenser till att inte lägga sig helt utan bara halvt ibland, det ska jag träna bort har jag bestämt nu.

:.

PS: Kolla Yippies tunga på bilden xD

 

7 Responses to “Lie Down”

  1. Jenny Says:

    Hej

    Visst är det roligt när hunden reagerar SÅ Snabbt.:-) Man fylls lätt av ett lyckorus.

    Hoppas det kommer gå lika bra hos fåren.

    Mvh Jenny

  2. Lisa Says:

    Åh fy fan vad dukrig hon är 😀 Skönt att hon lyssnade så hon inte vände om till dig och kolla typ om du ville något annat XD

  3. josefine Says:

    hon är redan en stjärna lilla yippie! 😀

  4. […] ni alla vet vid det här laget sover Yippie rätt så ofta* med tungan ute. Några av er vet också att hon kan råka somna med huvudet uppe fortfarande**. […]


Kommentera

