MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Lista 19 november, 2010

Filed under: Allmänt — Madeleine Häggkvist @ 19:31

Hittade en lista på nätet* som jag för en gång skull kan svara på utan att behöva fundera för mycket, så då måste jag väl det 😉

:.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Jag skrattar pga Yippie varje dag, men igår var nog Veronica och Lisa också en stor del av min glädje 🙂
Vad gjorde du kl 08 imorse: Gick en längre promenad med Yippie.
Vad gjorde du för 15 min sedan: Var ute med Yippie.
Det sista du sa högt: ”Hopp och lek!”
Det senaste någon sa till dig: ”Haha jaa, jag ser det!” (Yippie hälsade på en människa och jag ”varnade” och sa att hon är riktigt glad i människor)
Vad har du druckit idag: Mjölk.
Vad var det senaste du åt:  En clementin.
Vad var det senaste du köpte: Storhandlade mat igår.
Vad är det för färg på din ytterdörr: Träfärgad.
Vad är det för väder hos dig nu: Kallt, ganska blåsigt, mörkt.
Godaste glassmaken: Himbeeren (=hallon) sorbé från det ombyggda slottet i Braunschweig, Tyskland! Godare än sorbén jag åt i Italien tom.
Senast lästa bok: Sookie Stackhouse novels – såå bra!!! Rekommenderar dem verkligen!
Trivs du med ditt jobb: Jag går ju i skolan nu och jag har väl alltid tänkt skolan som det där jobbiga som jag måste göra innan jag får ett jobb som jag trivs med. Jag tror jag måste tänka mer på att leva i nuet och faktiskt uppskatta att jag går på min drömutbildning och får plugga om djur!
Favoritklädsel: Pyjamas med något varmt och mysigt på fötterna. Jag kan lätt gå i pyjamas en hel dag. Varför inte liksom? Måste ha något på fötterna annars fryser jag.
Favoritlåt just nu: Jag gillar så mycket och olika musik. De flesta låtar på topplistorna. Jag anser också att låtar inte har ett bäst före datum. Men favoritlåten just nu är nog bland någon av dessa: The Band Played Waltzing Matilda av The Pouges, Fuck You av Cee-Lo Green, Smooth Criminal av Michael Jackson, Slow Wind Remix av R. Kelly feat Sean Paul and Akon, osv.
Vad ser du om du tittar till höger: En kam, den externa hårddisken och ett fönster med tillhörande fönstergrejjor.
Vad gör dig glad just nu: Nu skulle nog Fattiga Riddare göra mig glad. Annars är det självklart Yippie och mina vänner. Framtidsplanerna är också roliga.
Höger eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: Hungrig med glad ändå.
Favoritgodis: Choklad, chips, sura godisar.
Kläder just nu: Leggins, adidasbyxor, maloga-t-shirt, stor och gosig stickad tröja som jag ärvt av mamma.
Hur många kuddar sover du med: Tre.
Morgon eller nattmänniska: Nattmänniska.
Vad är viktigast för dig: Just precis nu är det nog drömmar. Att veta att jag snart kommer göra så att de slår in.
Äckligaste insekten: Fästingar, USCH!!!

:.

*Eftersom bloggen krånglar med att länka så kommer den här istället: http://elinastrom.wordpress.com/2010/11/15/listetta/

 

Kommentera

