MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Mandariner/Clementiner 28 oktober, 2010

Filed under: Allmänt,Hund — Madeleine Häggkvist @ 23:01

Jag har köpt mandariner/clementiner!! 😀 Coop hade dem inte* men så fick jag reda på att Potatisboden hade supergoda. Så då cyklade jag dit och köpte ca 10 stycken. Fast jag måste nog köpa nya imorgon. Förra året åt jag så många mandariner/clementiner att jag fick en förmodad allergisk reaktion (jag är inte allergisk mot dem egentligen) och blev alldes knottrig över hela huden. Så jag tar det lite lugnare nu. Men förra året hade jag inte Yippie… Hon ska ju självklart ha en liten del** av varje klyfta jag äter***. Och  då går de ju åt dubbelt så fort.

:.

Heter det förresten mandarin eller clementin? Eller något helt annat? Vad är skillnaden? Jag brukar blanda hejvilt i vanliga fall 😛

:.

:.

*!!!!!! förstå chocken när jag upptäckte att de inte hade några! Sen visade det sig att det var slut. Phew ordningen där Coop har allt är återställd.

**=minst halva

**Japp, hon älskar dem! Men så är hon ju en sådan sorts hund som gillar lime också.

 

2 Responses to “Mandariner/Clementiner”

  1. alexhundar Says:

    Min Bamse RIP ❤ älskade citrus!!! Bra egenskap! Men du, hur hög e hon då din bruna böna??

    • Mätte henne precis till hela 51 cm hög!! :O Från 47,5 till 51 cm på en månad!

      Håll tummarna för att hon inte gått upp för mycket nu bara 😉 Fast hon känns lite rundare faktiskt…


Kommentera

