MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Catch me! 22 oktober, 2010

Filed under: Filmer,Hund,Trix — Madeleine Häggkvist @ 21:01

Tänkte bara visa en film på Yippies nya* trick som jag kallar ”Catch me!”. På filmen hade hon precis varit med på valpkurs och hade riktigt svårt att komma igång med leken efter att hon somnat när vi kommit hem. Jag börjar aldrig träna om hon inte leker tillräckligt bra innan, eftersom Yippie oftast är mer sugen på maten/godisarna. Efter 50 sek håller hon hårdare och jag leker lite till innan vi börjar träningen. Har en påse med pannkaka på diskbänken, så hon fick det som belöning när hon är uppe i famnen. Sedan kastar jag iväg en pannkaksbit och säger varsågod när jag släpper ned henne, så att hon kommer ut på lite avstånd. När jag spelade in den här filmen var det första gången hon klarade av att hoppa upp i famnen utan någon sats. Nu klarar hon av det hur lätt som helst 😉

:.

:.

*ny och ny… hon har kunnat det någon (eller är det några?) vecka nu 😛

 

2 Responses to “Catch me!”

  1. Riitta Says:

    Really nice trick! It would be nice to teach that to Tikka :).


Kommentera

