MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Kisslabb* 20 september, 2010

Filed under: Ensamhetsträning,Hund,Skolan — Madeleine Häggkvist @ 17:48

Idag har jag varit i skolan på en obligatorisk labb. Yippie och Teija fick vara ensamma då. Jag har dem åtskilda, Teija fick vara i köket och hallen och Yippie fick vara i rummet, för att jag inte vill att de ska leka, när man är ensam ska man sova, och ibland kan deras lek gå lite våldsamt till.

:.

Teija är ju inte lika van som Yippie att vara ensam plus att hon har lättare att ta till skall när hon vill något. Dessutom skäller hon om det går någon i trapphuset eller om hon hör något annat ljud hon inte är van vid här.

:.

Jag spelade in dem med Audacity, och första halvtimmen hade Teija skällt (Teija har ett väldigt ljust skall och Yippie har ett väldigt mörkt skall så man hör skillnad), inte hela tiden men ganska många skall plus gnällt lite. Jag tror inte hon bara skäller vid dörren efter mig utan hon skäller nog också för att hon vill in till Yippie. Jag har ut deras matkulor på golvet när jag ska lämna dem ensamma, Yippie får hela sin frukost så, så att de är upptagna med annat när jag går och blir lite trötta. Men eftersom Teija måste bajsa direkt efter maten och hennes matkulor är större än Yippies så får hon inte lika många och äter därför upp dem mycket snabbare än Yippie. Så jag tror att hon till stor del stod och ville in till Yippie på grund av det.

:.

Grannens hundar hade skällt och ylat idag så det var mycket duktigt av Yippie och Teija att inte hänga på dem. En halvtimme tycker jag inte heller är mycket när hon blir lämnad åtskilld från Yippie i den här lägenheten för första gången, när hon dessutom inte är jättemycket ensamhetstränad.

:.

Duktiga valpar! 😀

:.

* Vi analyserade kiss från frivilliga personer i klassen på labben, efter att de intagit olika vätskor (tex starköl (iaf två personer var glada idag xD), citronkoncentrat, saltvatten, osv). Därför kallas den kisslaben! 😛
 

5 Responses to “Kisslabb*”

  1. Kan du ge ben till Teija så kanske det också är bra?
    Hehe, jag vill höra mer om kisslabben!! xD

  2. Lisa Says:

    Oj då stackarn som var lite ledsen 😉 Hoppas det blev/blir bättre dom andra dagarna 🙂 Hade hon kissat och bajsat något inne då? Lycka till sen då 🙂

    • Hon kissade när de var ensamma på tisdagen i 2 h, hon dricker ju så mycket vatten! Annars har hon inte kissat när de varit själva. Hon har dock kissat inne några få gånger när jag varit hemma. Sen har hon kissat i trapphuset också, jag är för seg med att låsa dörren tydligen xD

      Hon har inte bajsat inne. Jag tror inte hon behöver ut och bajsa efter hon har ätit här 😛 Jag brukar ge Yippie mat efter jag har varit ute så då har jag glömt bort att Teija vill ut och bajsa efter maten, men det har jag inte märkt någonting på henne 🙂 Det verkar snarare som om hon bara passar på att klämma ut några kottar varje gång man tar ut henne fast hon inte egentligen behöver xP


Kommentera

