MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Unghundscupen 2010 18 september, 2010

Filed under: Foto,Hund,Vallning — Madeleine Häggkvist @ 23:08

:.

Idag for vi och tittade på Unghundscupen i vallning! 😀 Tyvärr kom vi dit lite sent så vi hann bara se 2 hundar köra innan det var slut för dagen. Men Tova lät lite sugen på att åka dit imorgon också så vi får väl se vad som händer 😉

:.

Sista hunden som tävlade var Jake och shit vilken snygg fålla de fick till!!! På bilden är det precis efter delningen.

:.

:.

Yippie var jätteintresserad av fåren! Hon satt och tittade hela tiden! Först trodde jag att det kanske var en kombination att en hund sprang omkring också, men när de kom närmare så var det verkligen bara fåren hon tittade på. Superkul! 😀

:.

Jag vill verkligen börja vallträna med henne snart! Får börja fråga runt lite mer efter fårägare och kunniga valltränare här omkring.

 

8 Responses to “Unghundscupen 2010”

  1. Gud var roligt om du kunde hitta lite bään som yippie kunde få träna vallning på!

  2. Hade varit så skoj att följt med er 🙂 Kul att se bilder därifrån och från Gudhem, visst är det vackert där? < 3

    • Jaa synd att du inte kunde… Det ska gå en IK1 någon gång i oktober på samma ställe 😉 Kanske kan åka på den?

      Jaa det är väldigt vackert där! Jag älskar känslan gamla ruiner ger ut! Tex att man går på precis samma ställe som en nunna gick på för länge sen.

      • Bara jag är ledig så hänger jag gärna med 🙂

        • Den 2-3 oktober har skaraborgs aktiva vallare en IK-2 på får. Den 10 oktober är det ett VP på får de har, och alla på samma ställe som Unghundcupen var 🙂 Går att titta här: http://vallreg.svak.se/t_calendar.php?MENUSELECT=3&KARTA=1&CLUB=9

          Tova som har bilen och körkortet är bortrest den 2-3 okt och tyvärr är förmodligen även jag borta en utav dagarna (självklart kommer jag inte ihåg nu om det var lördagen eller söndagen xD), men du kanske har bil (om du nu kan då)?

          Tror hon är intresserad att titta på VP:et och tar du med dig Fendi kanske hon inte känner sig lika mycket som den udda vallhundssägaren med sina schappar bland alla bc’s xD Vilken syn vi kommer vara då med både era raser och Yippies färg! 😉

          • Hmm.. Jag är i Linköping den 10 okt, den 2-3 oktober så kan jag båda dagarna men är väldigt billös (tycker att det var osedvanligt oartigt av mina bilägande kompisar att flytta från Skara utan att tänka på stackars mig som nu inte har någon bil att snylta på) 🙂
            Så det skulle vara om vi får tag på en bil till den dagen som du är här 😀 Vi är så bra på att matcha våra tider, eller hur?! 😀

            • Haha verkligen!! xD

              På söndag (3 oktober) är jag kanske bortrest, vet mer på torsdag förhoppningsvis. Men lördag fungerar super för mig 😀

              Jag får efterlysa en bil att låna på facebook 😉


Kommentera

