MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Borstat tänderna 12 september, 2010

Filed under: Hund — Madeleine Häggkvist @ 17:15

Jag har precis borstat tänder på Yippie eftersom hon luktade så illa i munnen. Hon har precis tappat några kindtänder (vi kampade med repbollen två mornar i rad och helt plötsligt stannar hon upp, båda mornarna, och spottar ut en kindtand innan hon kastar sig på leksaken igen xD) så det började blöda lite i tandköttet där. Men för mig fungerar det inte att vi kan vara i varsin ände av soffan och man kan känna på lukten att hon precis har gäspat…

:.

Jag har verkligen letat i munnen ifall det sitter fast något där, och Yippie har varit otroligt tålmodig med mig, men ingen framgång. Att borsta tänderna gillade hon inte. Hon var dutkig ändå och bet inte i tandborsten eller sprattlade allt för mycket.

:.

Jag hoppas på att hon stinker pga att tänderna är på väg att ramla av och växa ut och att det försvinner snart!

 

4 Responses to “Borstat tänderna”

  1. Rickard Says:

    Samma sak här. Lobo stinker som fan i käften. Men det beror nog helt enkelt på tandömsningen. Ska borsta dem senare och se om det blir bättre.

  2. Sandra Says:

    Hej=)
    Mika luktade också jätte illa i munnen när hon tappade tänder, men edt försvann sen=) Vad söt hon är lilla Yippie, ahha stora öron som flaxar=)
    Hoppas ni har det bra!
    Kram/ Sandra

    • Hej!
      Vad skönt, då får vi hoppas att det försvinner för Yippie också! 😀
      Haha jaa vi får se om det andra också ställer sig upp eller om hon blir sne xD
      Jag kan inte kommentera på din blogg förresten, har försökt flera gånger men det vill sig inte!
      Kram!


Kommentera

