MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Lös 8 september, 2010

Filed under: Hund — Madeleine Häggkvist @ 07:33

Yippie är lös i magen. Så lös att hon i natt väckte mig några gånger för att hon var tvungen att gå ut. Så ”allvarligt” har det inte varit tidigare, då höll hon sig till morgonen. Orsaken kan vara ben (hon har ätit samma sort förut, fast ett smalare ben då…) eller att jag använde lite av fodret (Hill´s) som jag fick när jag vaccinerade henne till att träna de senaste 2-3 dagarna. Jag hoppas det är fodret och inte ben, för hon älskar verkligen att tugga på ben.

:.

Typiskt att det skulle hända just idag också, för idag ska vi iväg och klappa kossor (kolla våm, hjärtslag, osv) halva dagen, så jag kan verkligen inte stanna hemma för att kunna ta ut henne. Som tur är har vi koss-klappningen i halvklass så Tova kommer hjälpa mig ta ut Yippie ca 1 gång i timmen tills hon skulle åka bort, eftersom hon var i den andra halvan och klappade på damerna redan igår. Vi får hoppas att det inte finns något mer som vill ut efter det. Hon känns ganska tom i magen redan nu.

:.

Så nu blir det 24 h fastande för Yippie och sedan risdiet. Håll tummarna för att hon blir bättre snart är ni snälla!

 

4 Responses to “Lös”

  1. Stackars liten. Hoppas att det går över snabbt. Fendi hade överraskat mig med att skita i buren (mina tjejer har fått vara instängda på natten igår och inatt så Makoyi kan slappna av lite mer. Eller ja, så inte M gör lekinviter och ligger och tuggar på dem halva natten). Inte nog med att hon hade bajjat, sen hade hon geggat runt det i ett försöka att gömma bajset också.. Oh joy!

    • Tova sa att hon hade bajsat en gång när hon var ute och det var lika löst.. Men nu när jag kom hem och tog ut henne så bajsade hon inget, tror hon är tom i magen nu. Hon är pigg och glad som vanligt och försökte valla kajjor när jag gick en liten sväng med henne så hennes allmäntillstånd är som vanligt 😛

      Usch! jobbigt att hon försökt gömma det! Så du fick börja dagen med att bada hund alltså… Måste erkänna att det verkar vara jobbigare! Hoppas inte Fendi är dålig i magen också!

  2. Jag håller tummarna att hon blir bättre nu!!! Teija skickar en krya på dig kram till henne :)<3


Kommentera

