MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Ta din svans 7 september, 2010

Filed under: Foto,Hund,Trix,Yippies tunga — Madeleine Häggkvist @ 08:06

Yippie har alltid jagat sin svans, ända sedan hon var liten bebis. Inte är hon försiktig när hon får tag i den heller utan hon kampar, sliter, drar och morrar för fullt!

:.


Tänk att hon varit så här liten! Alldeles ullig och supergullig! ❤

:.

:.

:.

I förrgår fick hon ett riktigt tokfnattanfall och jagade sin svans (tidigare har hon mest bara legat ner och kampat med den, kan bero på att hon har bättre balans nu så att hon klarar av att stå upp xD) och jag skrattade och berömde henne verbalt samtidigt som jag några gånger sa ”ta din svans”.

:.

:.

:.

:.

Igår tog jag fram godis och en klicker som jag la på soffbordet och bestämde mig för att försöka fånga det här beteendet. Jag planerade att ”soffshapa” det helt enkelt! Alltså jag fångar ett beteende utanför ett träningspass, jag bara observerar henne och är redo med klicker och godis samtidigt som jag tex tittar på tv. Titta in här för mer info.

:.

Hon bjöd på det två gånger med väldigt lång tid mellan och efter. Sedan kom hon fram till mig och tiggde om uppmärksamhet. Då sa jag bara till henne ”ta din svans istället för att stå här” (alltså mitt i en helt vanlig mening) och gissa vad hon gjorde då!? Hon snurrade runt och jagade efter sin svans! Och det hände inte bara en gång utan många fler gånger! Min helt otroligt duktiga lilla SUPER VALP!

:.

Nu bjuder hon beteendet gång på gång medans jag sitter här i soffan, så jag har kunnat börja selektera ut de gånger där hon verkligen får tag i sin svans, förmodligen kommer det bli lättare ju längre päls hon får på den. Jag har tom börjat vänta ut så att hon står stilla med svansen i munnen!

:.

SUPER-YIPPIE-KI-YAY!!!

 

4 Responses to “Ta din svans”

  1. Josefine Says:

    Duktiga Yippie! Va roligt att hon fattade så snabbt 😀 Gullehunden<3

  2. haha jag älskar hennes galna blick! ullet har blivit stor! tuktig yippie ta svansen! :D<3


Kommentera

