MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Spår 11 augusti, 2010

Filed under: Hund,Spår — Madeleine Häggkvist @ 20:33

Igår prövade jag att lägga spår till Yippie. Jag var superduktig och antecknade båda spåren jag gick till henne, bland annat väder, terräng och såklart kommentar på hur spåret gick. Det var riktigt kul att sitta och tänka igenom hur det verkligen gick på båda spåren och sedan formulera det (tack för påminnelsen Josefine! <3)! Därför ska jag fortsätta med detta. Jag vill även försöka  föra över det till annan träning, but hold habits die hard*.
:.
Spåren var +/- 10 meter långa (det andra spåret var längre än det första), med en leksak i slutet, liggtiden var 15 min och jag la båda i skogen. Hon markerade nästan tydligt spårstarten men jag var tvungen att ta några steg ut mot spåret för att hon skulle börja gå. Men sedan låg hon någon meter framför mig i linan och spårade (ibland med något hög nos) ända till slutet där jag blev så glad och tjöt till nästan innan hon hittade leksaken. xD
:.
På andra spåret glömde jag vart jag hade gått in i skogen någonstans! Men det löste sig till slut i alla fall, men början gick såklart inte alls lika bra på detta spår, jag tror till och med att jag styrde in henne fel… Andra halvan av spåret (detta var definitivt längre än det förra) gick super! Den här gången väntade jag lite innan jag skrek mitt glädjeskrik så hon hann nudda leksaken, men hon hann inte plocka upp den innan tjutet av glädje kom. Jag lär mig nog att vänta lite till snart. Men hon blir glad i alla fall även om första reaktionen nog är chock! Hon lär sig nog också snart ska ni se. 😉
:.
SUPER-YIPPIE-YAY!!!
:.

*yippie-ki-yay mother fucker! xD = Die Hard heter filmen där huvudpersonen säger Yippies stamtavlenamn flertalet gånger.

 

6 Responses to “Spår”

  1. Åh vad roligt:D Du är så duktig och yippie med :D:D<3

  2. Rickard Says:

    *gillar* ^^

  3. Veronica Wihman Says:

    Kul att läsa om hennes första spår upplevelse! 😀 Bra att du skriver! Det är nog dags för mig att se Die hard nu!


Kommentera

