MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Nakenfis 6 augusti, 2010

Filed under: Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 11:55

Mamma och jag rakade Gizmo för några veckor sen (närmare bestämt 2010-07-12). Han blev så söööt nu när man ser skinnvecken, vår lilla nakenfis! Skägget och ögonbrynen har vi också klippt och tunnat ut mycket! Egentligen ska man ju rycka en strävhårig vorsteh, om inte bara för pälskvalitén så för att de inte fäller något då, men Gizmo har eksem som har blommat upp än värre när han blev ryckt en gång tidigare. Gizmo har mycket riklig pälsmängd för att vara strävhårig vorsteh, den blir inte bara lång utan även jättetjock!

:.

På bilderna är han fortfarande lurvig på öronen, men tack vare ett trick som jag lärt mig av Veronica, som i sin tur lärt sig det av Erika, som går ut på att rulla upp öronlappen samtidigt som man klipper med en effileringssax är hans öron supersnygga och snaggade de också nu! 😀

:.

”HAR NI RAKAT HONOM!?”

”Han känns och ser ut som en korthårig vorsteh – fast med skägg!”

:.

Före och efterbilder:

Hårboll

:.

Nakenfis!

:.

Skinkveck! xD

:.

Lycklig ändå (plus ursöta veck på halsen xD)!

 

3 Responses to “Nakenfis”

  1. Han blev så söt :D:D sista bilden ser han verkligen lycklig ut på 😀

    • Madeleine Häggkvist Says:

      Haha tack! 😀 Men nu börjar jag bli sugen på att raka något mer, kanske Gizmo börjar bli lite långhårig igen? 😉 Wille har ju lång päls… xD

  2. […] jag mig för att raka Gizmo! Det är egentligen inte så drastiskt som det låter, då jag har gjort det förut. Egentligen ska man rycka strävhåriga vorsteh. Men när Gizmo fick eksem för några år sedan, […]


Kommentera

