MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Kliva i 6 augusti, 2010

Filed under: Hund,Trix — Madeleine Häggkvist @ 11:20

Imorse, med frukosten, tränade jag och Yippie på att hon skulle gå ned med alla fyra tassarna i en plasttrådback. Träningen gick jättebra men passet var superdåligt upplagt! Jag började att leka lite med henne, men släppte igenom en mesigare kamp än vad jag egentligen vill ha bara för att jag ville komma igång att träna på trixet. Hon höll ihop länge men på slutet började hon bli trött och frustrerad och bet därför i plasttrådbacken och förstod inte alls vad hon hade blivit belönad för tidigare. Där borde jag ha slutat men ändå fortsatte jag att träna tills vi fick rätt. Som jag har sagt massor av gånger till Veronica och Lisa; det gör ju inget om man slutar innan det blir rätt! Speciellt inte om felen beror på att träningspasset var för långt och alldeles hemskt upplagt! Nej skärpning till nästa gång för mig! 
:.
Men som sagt fick vi fina resultat ändå, tack vare Yippie. Hon började interigera med plasttrådbacken direkt och väldigt snart hade jag inte bara två tassar, utan fyra tassar i! Duktig plupp!
:.
Jag ska träna på trådbacken en gång till, men bättre upplagtdå. Efter det tänkte jag gå ned drastiskt i storlek på det hon ska kliva i, tex en liten skål eller något, för att utmana henne och mig lite grann. Vi får se om jag har klarat att träna henne så bra att hon kan generalisera det hon har lärt sig nu till andra föremål.

 

2 Responses to “Kliva i”

  1. Veronica Wihman Says:

    duktig pluppis! 🙂


Kommentera

