MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Nosduttar 2 juli, 2010

Filed under: Grundträning,Hund — Madeleine Häggkvist @ 13:50

Tidigare i veckan körde jag ett pass nosduttar med Yippie. Igår och idag fortsatte jag med det. Jag har upplevt att ”hon vet vad hon ska göra”, men ändå har hon inget riktigt tryck i duttarna utan bara snuddar handen väldigt sakta trots flera träningspass. Idag tycker jag att det ändrades och hon tryckte både hårdare och sökte efter handen mer. Bra! 😀

Jag måste tänka på att hinna komma med godisen innan hon sätter sig ned efter klicket, så att det inte blir någon vana vid nosduttar.

 

Kommentera

