MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Foton från Italien 1 maj, 2010

Filed under: Stunder — Madeleine Häggkvist @ 19:36

Jag längtar efter att få resa.

Därför har jag bestämt mig.

Jag kommer att börja lägga ut foton från när jag och en vän, Elina, var i Italien juni+juli 2008.

Det var runt 35 grader varje dag.

En dag kom det en regnskur. Vi hade tur att se den. Vattnet avdunstade nämligen så snabbt att det endast var blött på marken i några minuter.

På bilderna ser vi nog inte lika varma ut som vi egentligen var.

Stranden fick flera besök. Båt åkte vi också. Och åt på en restaurang ägd av maffia. Red på stranden.

  1. Röda Korset (Röda Faran och Vita Top-Noch)
  2. Pannkaksincidenten eller ”Healthy Food” x1000 (the workout place)
  3. Vattenmelonen
  4. Internt italienskt skämt
  5. Kajsa i poolen
  6. Utmaningen: Grrrabba tag

Tack Elina! Och ett stort tack till Elinas bror som lät oss bo hos honom gratis!

Vi var i Rom, 2 kortare svängar i Foggia och mest i Vieste. Vieste ligger på Italiens östkust, precis längst ut på den lilla knölen på hälen av stöveln. Jag var den enda blonda personen i regionen, ingen pratade engelska och allt var alldeles underbart!

 

 

2 Responses to “Foton från Italien”

  1. inga bilder? 😉

    • madeleinehaggkvist Says:

      De kommer 🙂
      Ett foto i varje inlägg ungefär varje dag.
      Så kika in imorrn, i övermorrn, dagen efter det, dagen efter det, osv.
      Kommentera gärna!!! 😀


Kommentera

