MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

För tidig på morgonen 30 april, 2010

Filed under: Allmänt,Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 12:04

Idag gick jag upp alldeles för tidigt. För det hade Lisa bestämt. Hon hotade.

”Den tiden kommer jag att plinga på din dörr, sådeså!”

Trots det höll hon inte vad hon hotade. Hon hade nämligen gått i räserfart hem till mig, så hon var för tidig.

Hur man kan vara för tidig på morgonen förstår jag inte. Det är omänskligt att inte vara morgontrött.

Men som tur var hade jag förutspått hennes räserfart.

Eller nåt.

Jag var i alla fall klar. Var bara tvungen att springa upp för den oändliga trappan och hämta hemlagat hundgodis. Och knyta skorna. Och leta efter bajspåsar såklart. För idag skulles det ut och gå i skogen.

I över en timme gick vi. Klick till oss!

Sen skulle Lisa iväg till skolan. Turkdusch kanske innan. Vad vet jag. Vi hann med att titta på utsikten också. Och hon var 8 minuter tidig till sin buss också.

Hur man nu kan vara för tidig på morgonen.

 

Kommentera

