MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Pride and Prejudice 29 april, 2010

Filed under: Allmänt — Madeleine Häggkvist @ 22:32

Jag tror jag har skrivit om detta förut. Men det är ju så bra! Det är självklart Pride and Prejudice jag talar om. BBC 1995-version. Inte den där korta med Keira Knightley. Utan det ska vara med Jennifer Ehle och Colin Firth. Så bra!!! Mamma och jag säger replikerna i förväg och de vi inte kan flytande repeterar vi.  Och när the themesong kommer ”sjunger” vi med. Sök på youtube så hittar ni nog hur den går. Haha. 😉 Hörs det att vi sett den många gånger?

Här är en förklaring på de flesta personer som förekommer:

Jag visste ju såklart allt detta, men det kanske hjälper någon som nu dööör av längtan efter att se den 5 h och 11 min (filmades som en serie) långa Pride and Prejudice efter min splendid (haha xD (se filmen så förstår ni)) recension.

 

 

3 Responses to “Pride and Prejudice”

  1. Wihman Says:

    älska den filmen alltså! 😀

  2. […] 2010 Sparat under: Allmänt — madeleinehaggkvist @ 17:25 Vaddå youtube?! Vad är det jag skriver egentligen? Musiken finns såklart på Spotify! […]


Kommentera

