MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Tranor och svanar 13 april, 2010

Filed under: Allmänt,Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 15:07

Mamma, pappa och Gizmo kom och hämtade mig och alla mina saker när jag skulle gå på påsklov. Det blev även en sväng förbi trandansen. Häftigt med så många och stora fåglar på ett och samma ställe. Självklart följde fågelhunden med. Kan man titta på fåglar utan en fågelhund?

:.

Jag fantiserade mest om vad som skulle ha hänt om Gizmo hade kommit lös. Hehe. Häftig hade det blivit av att fånga 9400 tranor plus ett stort antal oräknade svanar lyfta på samma gång med en liten skäggis hängande i stjärtfjädrarna på bild. Föreställ er det. En långbent hund som på bara några sekunder blivit en liten prick i fjärran med ett stort moln av fåglar ovanför sig. Det hade onekligen blivit ett häftigt foto.

:.

Fotot jag hade tagit över ryggen medans jag, mamma och pappa flydde för våra liv från massor av orientologer med hårda, kastklara kikare och kameror hade nog också varit häftigt.

:.

:.

 

:.

:.

:.

:.

:.

:.

 

6 Responses to “Tranor och svanar”

  1. Lisa Says:

    Ett sånt foto hade jag veat sett XD Bästaste kusin kan inte du fixa det till mig? ;)otroligt att alla tranor stannar just där 😀

    • madeleinehaggkvist Says:

      Haha, jag skulle vilja försöka för dig bästaste kusin, men jag vet inte om kameran hade överlevt när jag hade blivit överfallen av alla fågelskådare xD

  2. josefine Says:

    coolt :D:D

  3. haha du byggde upp bilden jätte bra i mitt huvud men dom bilerna som togs var mycket fina! 😀 haha jag tror att gizmo röstade för din tanke! ;D


Kommentera

