MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Skottat snö 20 februari, 2010

Filed under: Allmänt,Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 22:24

Bild från tidigare i vintras. Nu är det MYCKET mer snö.

:.

Idag har vi skottat bort snön från vår uppfart tre gånger. Det ligger lika mycket eller mer snö för varje gång. Jag är glad att det bara är lätt pudersnö, då är det inte lika jobbigt som när det är blötsnö. 🙂

Gizmo har fått pulsa i skogen med mig idag igen. Den här gången försökte han inte fuska lika mycket genom att hoppa fram utan han gick snällt framför eller bredvid mig. Funderade på attt skida runt milen och släppa skäggisen där (det går för fort om han drar mig i alla de branta backar som finns på milspåret) men eftersom det blåste så mycket avstod jag.

Jag kommer förmodligen inte kunna åka till Skara på söndag… Alla tåg som skulle ha gått dit var inställda idag, och det verkar inte bli bättre. Hörde också att bussarna var inställda i Skaraborg. INTE roligt att fastna i Skövde. Hellre gör jag ersättningsuppgiften till ”Värsta Seminaiet” som vi har på måndag. Hoppas den inte är allt för hemsk…

Men. Om jag blir kvar i Köping på söndag kan jag träffa Lisa igen. Och dessutom åka ett varv runt milen med Girre (om det inte är så mycket snö så att man inte kan se spåret vill säga).

 

Kommentera

