MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Tack och träning 6 februari, 2010

Filed under: Allmänt — Madeleine Häggkvist @ 18:12

Först måste börja med att tacka alla underbara läsare som har varit in här och tittat varje dag trots att jag inte har uppdaterat sedan i jul! Eller det var tom innan jul eftersom jag hade skrivit de sista inläggen i förväg. 😉 Så TACK ALLA!!!

Jag läste på Lisas blogg att hon skulle börja träna mer strukturerat. Självklart blev jag inspirerad. Så inspirerad att jag i morse började dagen med 100 situps. Och herregud vad jag har tappat! Det var tom lite kämpigt i slutet. Därför har jag och Lisa nu kommit på en plan. Vi ska träna efter samma magpass varje dag. När vi har tränat ska vi skriva det här i bloggen så att vi får ytterligare en push. Vi ska även mäta omkretsen på våra magar var fjärde vecka (eller oftare?). Vi ska hjälpa varandra och se till så att vi aldrig tappar motivationen. Det svåra för oss är inte att träna, det är att gölra det regelbundet och inte att tröttna.

Sedan ska vi även tävla lite mot varandra. Det går inte att komma undan tävlingar om man heter Häggkvist. 😉 Tidigare har vi båda åkt bil varje dag till och från skolan/tågstationen. Nu ska vi försöka cykla/gå varje dag istället. Varje vecka ska vi titta vem som har åkt bil minst och den vinner. Priset är inte riktigt bestämt än, men självklart kommer evig ära vara med i det.

 

2 Responses to “Tack och träning”

  1. Rickard Says:

    It’s alive! The blog is alive!! 😀


Kommentera

