MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Hundar och döden 21 december, 2009

Filed under: Hund — Madeleine Häggkvist @ 01:10

 Last Minutes with ODEN.

Jag grät när jag såg denna. Det tror jag de flesta som har eller har haft hund gör. Det går inte att komma ifrån det oundvikliga. Till slut finns de inte där mer. Gizmo kom springande när jag tittade på filmen och la huvudet i mitt knä tills den var slut och jag hade pussat och kramat honom ett antal gånger. Då gick han tillbaka till det han höll på med innan. Mitt allt. Vad gör jag den dagen han inte finns mer? Tårarna rinner fortfarande. Jag gråter mycket sällan. Men kan man göra annat än gråta när det kanske inte är så långt borta?

 

2 Responses to “Hundar och döden”

  1. rickard Says:

    Att förlora din hund är det värsta man kan vara med om, det är det värsta JAG varit med om. Det kanske låter tomt och meningslöst, men det blir lite bättre med tiden… LITE bättre.

    • madeleinehaggkvist Says:

      Tycker inte det låter meningslöst. Jag har varit med om människodöd några gånger, och det blir bättre men framför allt lättare med tiden att tänka på dem tycker jag. Man tänker inte lika mycket på den hemska dagen utan mer på de fina stunderna.


Kommentera

