MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Julhandlat 19 december, 2009

Filed under: Allmänt — Madeleine Häggkvist @ 02:22

I natt sov jag endast två timmar. Jag gick och la mig sent pga projektarbete, snack med Lisa, städning och packning. För klockan 8 skulle det bäras av uppåt i landet. Vi bestämde att jag skulle försöka hinna från Skara till Västerås, inklusive ett stopp för avlämning av packning i Köping, innan klockan 12.30. Tyvärr gick det inte som planerat eftersom bussen och tåget var försenade. Jag hamnade till slut i Västerås i alla fall, fast närmare klockan 14.00 istället.

Anledningen vi var i Västerås, var för att handla julklappar. Vi sprang runt och trängdes bland massor av folk och blev väldigt varma.  Jag hade byltat på mig något alldeles förskräckligt eftersom jag går till busstationen i Skara och hade inte hunnit byta om innan jag drog vidare till Västerås. Det var faktiskt bara skönt att komma ut i den kalla, friska luften då och då. Stressade var vi också eftersom vi endast hade handlat julklappar till vovvarna samt julklappsbytet vi ska ha tillsammans med Josefine och Veronica. 

Men vi var duktiga och produktiva. Vi handlade nämligen klart alla julklappar! 😀 Lisa och jag planerade att åka in till Vås imorgon också men nu kan vi istället gå ut med vovvarna på långpromenad i all snö. Det ska bli soligt ute imorgon, så förhoppningsvis blir det massor av kort på hundarna. 🙂

Imorgon kväll blir det julklappsbyte och matlagning med de bästa, så blir det inga bilder på promenaden så ska det bli från kvällen. Vi ska ju bli jättebra på att ta kort när vi gör saker tillsammans, eller hur älsklingar? 😉

När jag gick hem från Lisa på kvällen var det -16 grader. Jag hade tydligen klätt mig rätt för jag var inte ett dugg kall. Jag älskar det knakande, knorrande och gnisslande ljudet snö ger ifrån sig när man går på det om det är kallt ute. ❤ Nu är det -18 grader. I morgon natt skulle det bli ännu kallare. Härligt! 😀 Det verkar även som om det kommer bli en snörik jul i år.

I morgon ska jag komma ihåg att hitta ett par riktigt tjocka handskar som fortfarande går att fotografera med. Jag har bara vantar själv, men det finns många att sno av här hemma. 😉

 

4 Responses to “Julhandlat”

  1. Lisa Says:

    Ja vi måste ta jättemycket kort 😀 Jag håller helt med att det är härligt att höra ljudet under fötterna när man går på snön:D Smart att du kom på det där med vantar måste hitta några bra jag med:D<3

  2. Daniel Says:

    Kommer aldrig förlåta dig för att du baxa Lisa ifrån mig idag 😦


Kommentera

