MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Snöstorm? 17 december, 2009

Filed under: Allmänt — Madeleine Häggkvist @ 19:02

Tidigare idag åkte Tova hem-hem till Skåne. Resan var planerad till imorgon men blev framflyttad på grund av att det kanske skulle bli oväder. I Skåne blåser det så mycket att det bildas stora drivor på vägarna, så ca 3-5 cm snö räcker för att man ska bli insnöad. Dessutom blir det alltid väldigt halt och isigt, då det smälter och bildas slask väldigt lätt där.

Det jag ska komma fram till med allt detta är att jag tror det var tur hon åkte tidigare idag när det var soligt och fint ute. Nu snöar det lodrätt ute för att det blåser så mycket. Det är ganska kallt ute också. Min termometer visar ungefär 7 minusgrader. Fast jag vet inte om jag skulle kalla det snöstorm. Det är fortfarande klar sikt och än har det inte kommit så mycket snö.

 

Kommentera

