MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Beröm och klagomål 27 november, 2009

Filed under: Foto — Madeleine Häggkvist @ 12:11

Fotona som jag skickade på framkallning kom för ungefär en kvart sedan. Levererade direkt vid dörren, behövde inte ens gå ned till brevinkastet. Åh vad roligt det var att öppna paketet! Crimson ska ha beröm för att de var väl paketerade så att inget foto blev skadat och för den snabba leveranstiden. Jag skickade iväg beställningen sent i onsdagsnatt och de var framme hos mig på idag, fredag. 

Tyvärr så visade det sig att nästan alla bilder har blivit mörkare än vad de är på min dator, både den stationära hem-hemma och min bärbara. Speciellt en bild med stora kontraster blev inte alls så som den var på datorn. Skulle ha beställt testbilder innan… Men som tur är så har inget foto blivit dåligt, bara annorlunda, så jag tänker nog använda dem ändå. 🙂 Fast ska nog kontakta Crimson om detta, för att se om det var jag som missade att ta bort någon redigeringsgrej när jag beställde eller de som gjorde fel. En annan sak som är lite tråkig var att det blev en vit kant på alla bilder, även om det stod att flera hade blivit beskurna. Ska även prata med Crimson om detta, för jag hittade ingen information om det när jag beställde.

Nu gäller det bara att försöka komma fram till IKEA för att köpa billiga ramar. 🙂 Ska även kolla upp antik-affärer här i stan och se om de säljer gamla ramar. Har en idé om att göra en fotovägg med massor av olika ramar men som är i samma färg. Går det att köpa sprayfärger i Skara tro? Nu en fråga till er läsare:
Vilken färg ska jag ha på ramarna? De kommer att sitta i rummet där jag har röda och mörkt bruna (ser ut som svarta) möbler, vita väggar och grå matta.

 

2 Responses to “Beröm och klagomål”

  1. Lisa Says:

    Jag tycker du ska ha svarta 😉

  2. […] ville ha dessutom. Nu ska jag äntligen rama in fotografierna som jag skickade på framkallning hos crimson.se! Självklart blev det svarta […]


Kommentera

