MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Slarv 14 oktober, 2009

Filed under: Allmänt — Madeleine Häggkvist @ 21:14

Jag förstår inte varför jag slarvar så när jag skriver i bloggen. Det irriterar mig något enormt. Som här om dagen: jag stavade recept med ”s” istället för med ”c” trots att jag bara en mening innan hade stavat det rätt!

Så. Förlåt mig för alla mina slarvfel. Jag SKA bli bättre. Förstår bara inte varför min stavning, som alltid varit helt felfri, ska förstöras just när det ligger ute på bloggen där alla kan läsa det…

Bara efter det här lilla jag har skrivit, har jag hittat två stavfel! Undrar om det är för att jag knappt har läst någonting det här året? Nu ska det bli ändring på det iaf. Det tar alldeles för lång tid för mig att läsa just nu. Vi (=EoD) gick ju på en föreläsning där man skulle läsa dubbelt så snabbt efter dagens slut. Jag läste bara 600 ord/min efter den kursen, hade ökat med knappt 100 ord/min (ska jag vara ärlig så tyckte jag att den föreläsningen var väldigt tråkig och onödig, ritade mig igenom hela – inget jag rekommenderar till er andra förresten 😉 ). Det värsta är att jag vet att jag har läst mycket snabbare tidigare. Jag tror jag läste 600 ord/min när jag gick i 5:an/6:an… Att läsa fort är verkligen en färskvara för mig. När jag var mindre läste jag igenom Sagan om RIngen triologin på några dagar, undrar om jag klarar det nu? Hade ungefär lika mycket tid varje dag som jag har nu. Vet inte om jag vill försöka för jag är en dålig förlorare när det kommer till tävlingar med mig själv. 😛

 

2 Responses to “Slarv”

  1. haha det får du jobba på, dålig förlorare! 😉


Kommentera

