MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Lafayette 6 oktober, 2009

Filed under: Foto — Madeleine Häggkvist @ 17:11

Lafayette1

Lafayette2

Världens bästa granne, som också råkar gå i min klass, heter Tova. Hon har precis skaffat en 4 månaders kattunge. Han heter Lafayette. Japp, vi (= jag och Challe – hon går också i min klass och är just nu inneboende hos Tova) har gjort även Tova beroende av True Blood. Eftersom alla vi bara älskar Lafayette i True Blood så döptes katten till det. Visst är han söööt! Titta bara på hans blåa ögon och orange-randiga svans! ❤

Måste bara säga att jag inte har photoshop just nu och därför blir de flesta bilder tagna inomhus eller i skogen ganska mörka, eftersom jag hellre vill ha skarpa än ljusa bilder (ljuset går ju att ändra i ps). Jag kör ju på manuella inställningar på min systemkamera och utan att göra det krångligt så får man offra ljuset för skärpan i många fall om man inte vill/kan använda blixt. Eftersom jag fotar djur mest så blir oftast deras ögon gröna och jag hinner inte med eftersom bilden tas långsammare med blixt. Thats why många bilder ser ut som de gör.

 Eftersom detta är mer utav en bildblogg så har jag inte haft lust att blogga när jag inte har några snygga bilder att bjuda på. Dessutom vill jag börja sätta en så kallad vattenstämpel på mina bilder för att ge sådana personer som snor andras bilder en påminnelse om att det inte är deras bild… Men det går ju inte utan photoshop… Om någon vänlig själ där ute känner sig manad till att hjälpa en behövande medmänniska med att skaffa BILLIGT photoshop lovar jag att jag ska försöka bli bättre på att blogga!

 

2 Responses to “Lafayette”

  1. Josefine Says:

    Vilken söt! ;o


Kommentera

