MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Vattenmelonen 29 juli, 2009

Filed under: Allmänt,Stunder — Madeleine Häggkvist @ 20:07

https://i1.wp.com/designdonkey.com/journal/wp-content/uploads/vattenmelonen.jpghttps://i1.wp.com/farm1.static.flickr.com/25/97191919_2af0d7bd64_m.jpg

Idag har jag börjat och läst ut första boken i en serie som handlar om ett gäng systrar och deras liv utav Marian Keyes. Jag har läst den (och hela serien med) flera gånger, men den är så bra – träffande, rolig, deppig, smart (you name it) – att jag måste citera den:

”Karlar…” sa Anna och skakade misstroget på huvudet. ”Man kan inte leva med dem, men man kan inte leva utan dem heller.”
”Man kan inte leva med dem”, fyllde mamma i, ”men man kan inte skjuta dem heller.”
Det blev tyst en stund. Sedan frågade Helen: ”Enligt vem då?”
Ingen svarade.

 

6 Responses to “Vattenmelonen”

  1. Häggis;D Says:

    hahaha den boken måste jag läsa;D

  2. josefine Says:

    jag älskar marian keyes och hennes böcker! 😀

  3. är det systrar i jeans?
    haha karlar…!


Kommentera

