MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Hound 23 juli, 2009

Filed under: Allmänt,Foto,Hund — Madeleine Häggkvist @ 01:40

Jag tittade precis på hela Micke & Molle – på youtube! Hamnade av en slump i ett reklamavbrott på tv:n på första avsnittet av filmen och så bidde det bara att jag kollade klart på den. Grät gjorde jag när den snälla gumman tänkte sitt avskedstal för Micke för sig själv.

Tyvärr är jag alldeles för nördig för att tycka att hela filmen var bra – låt jagandet av fåglar skötas av fågelhundar och inte blodhundar säger jag bara! Okej, okej, det var visserligen bara en scen där Molle skällde(!) fram lite fågel….nää det funkar inte att försöka tänka bort det – varken rasen eller sättet att jaga var rätt!! Jaja, det är väl nackdelen med att vara för intresserad av hundar. Jag kommer aldrig kunna njuta till fullo av en film som gör hundiga misstag. 😉 Sen blev jag ett tag konfunderad över vilken ras Molle är: först trodde jag fox hound (det skulle vara ironiskt va?) eftersom han sa i början till Micke att han var en hound (såg på engelska verisionen btw). Tyckte dock att det var konstigt, han hade alldeles för mycket skinn. Jag var ju bara tvungen att ta reda på vilken ras han var. Kom till slut fram till att det var en jakt-typ av blodhund eftersom Molle är alldeles för spinkig för att vara en uställnings-blodhund. Men ett tag var jag faktiskt inne på basset hound. Visst liknar han Molle (bara lite för korta ben):

Basset Hound 2

Basset Hound

 

3 Responses to “Hound”

  1. Häggis ;D Says:

    Haha det var jätte länge sen jag såg micke och molle, vi måste se hela någon dag tycker jag 😀

  2. Jenny Says:

    En sådan hund har vi 😀


Kommentera

