MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

Studenten 2009! 27 maj, 2009

Filed under: Skolan — Madeleine Häggkvist @ 15:24

Nu har vi börjat med våra studentutmaningar (tradition på Ullvi att alla gör massor av knäppa utmaningar och filma dessa för att sedan kora den bästa klassen)! Jag har varit mycket duktig och organiserad. Har nämligen gjort ett litet schema för när vi ska göra vad. Idag var det att ha underkläder utanpå vanliga klädarna samt binda ihop hela klassen med ett rep. Det gick bra. Det värsta är att man vänjer sig ganska fort med att ha underkläder på sig utanpå. Tur att en kompis sa till innan jag cyklade hem, annars hade jag cyklat igenom Köpings ”city” med bh och trosor utanpå tröjan.

På fredag ska alla i klassen klä ut sig till det motsatta könet (ska bli kul att se killarna vingla omkring i högklackat, korta kjolar med smink på), prata med annan dialekt, bygga en pyramid av oss själva, ha trehjulingsrace utanför matsalen, försöka få ettor och tvåor att dansa utanför matsalen samt krama minst tio stycken okända. Vi satsar på stort den här dagen ;P Får se hur många vi hinner.

En rolig utmaning som vi redan har klarat av var att mata en okänd person i matsalen. Jag gick fram till en person, satte mig mittemot den och började filma. En annan i min klass gick fram och frågade om maten var god, tog personens gaffel och lite mat från dennes tallrik och matade på med brumljud och allt XP Stackars alla runt omkring oss.

Nu har jag lyssnat på den här låten så mycket att det är konstigt att jag inte har tröttnat på den än!

SUMMERCREW – VI HAR TAGIT STUDENTEN
 

Kommentera

