MadeleineHäggkvist's Blogg

Hundar, foto, vänner – mitt liv

I skolan 30 april, 2009

Filed under: Allmänt,Skolan — Madeleine Häggkvist @ 10:27

Nu sitter jag i skolan och har tråkigt. Jag har ett idiotiskt schema på torsdagar, där min dag börjar med tyska (med ettor ) för att sedan avslutas med religion. Det kanske låter skönt, men det är ca 4 h håltimme mellan dessa två lektioner. Ensamt är det, eftersom ingen annan har lektion på morgonen och bussbarnen är sjuka eller tänker ta bil till skolan idag.

Därför sitter jag och bloggar i bibloteket. Alla som går förbi försöker tjuvläsa över min axel när de ser att jag bloggar, antar att de flesta har lika tråkigt som jag just nu

Jag var lite nyttig och gick en promenad i början av min håltimme, okej visserligen måste jag ha fått en mängd strålning eftersom jag pratade i mobilen samtidigt. I alla fall gick jag och drömde om en liten valp när jag hade lagt på. Om jag hade haft en valp nu hade den varit hos min mormor, som bor i närheten av skolan, när jag har lektioner. Jag drömde om en valp som gick lös och strosade och att jag hade kameran, bilderna blev aldrig fotade i motljus och valpisen struntade totalt i de två cyklarna som for förbi. Solen sken och allt var bara härligt.

 

Kommentera

